زندگی

نمی دانم زندگی چیست ، اگر زندگی شکستن سکوت است ،سالهاست که در چشمه ی جوشان زندگی جوشیده ام. اما این نکته را فراموش نمی کنم که زندگی بی وفاست زندگی به من آموخت که چگونه اشک بریزم ، ولی اشک به من نیآموخت که چگونه زندگی کنم .
زندگی
شب آرامی بود، می روم در ایوان تا بپرسم از خود، زندگی یعنی چه ؟
 مادرم سینی جایی در دست گل لبخندی چید ، هدیه اش داد به من
خواهرم ، تکه نانی آورد
 آمد آن جا ،لب پا شویه نشست
پدرم دفتر شعری آورد ، تکیه بر پشتی داد شعر زیبای خواند ، و مرا برد به آرامش زیبای یقین
با خودم می گفتم : زندگی ،راز بزرگیست که در نا جاریست
زندگی ،آمدن و رفتن ماست روددنیا جاریست
 زندگی ،آبتنی کردن در این رود است وقت رفتن ، به همان عریانی ، که به هنگام ورود، آمدایم دست ما در کف این رود، به دنبال چه مبی گردد ؟ هیچ!!!!!
زندگی ، نگاهیست که در خواطره ها می مانند شاید این حسرت بی هوده که بر دل داری شعله ی گرمی امید تو را ، خواهد کشت زندگی ، درک همین اکنون است
 زندگی ، شوق رسیدن به همان فردایست که نخواهد آمد تو نه در دیروزی ، و نه در فردایی ظرف امروز پر از بودن تو ست شاید این خنده که امروز دریغش کردی آخرین فرصت همراهی با ، امید است
 زندگی یاد غریبی ست که در حافظه خاک ، بجا می ماند زندگی ،سبز تری آینه دراندیشه ی برگ
زندگی ، خاطره دریای یک قطره ، در آرامش رود
زندگی ، حس شکو فایی یک مزرعه ، در باور بذر زندگی ،باور دریاست در اندیشه ی ما هی ، در تنگ
زندگی ، ترجمه روشن خاک است ، در آینه عشق زندگی ، فهم نفهمیدن هاست زندگی ، پنجره ای باز به دریای وجود تا که این پنجره باز است ، جهانی با ماست
 آسمان ، نور، خدا،عشق، سعادت با ماست فرصت بازی این پنجره را در یابیم در نبندیم به نور ، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل بر گیریم رو به این پنجره ، با شو ق ، سلا می بکنیم
زندگی ، رسم پذیرایی از تقدیر است وزن خوشبختی من ، وزن رضایتمندی ست
زندگی ، شاید شعر پدرم بود که خواند  چای مادر که مرا گرمم نمود
زندگی شاید آن لبخندی ست ، که دریغش کردیم
 زندگی ، زمزمه ی پاک حیاط است ، میان دو سکوت
 زندگی ، خاطره ی آمدن و رفتن ماست من دلم می خواهم قدر این خاطره را در یابم
نظرات 1 + ارسال نظر
شمیم پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:48 ب.ظ http://www.hejayehasti.blogsky.com

زندگی حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد